Välkommen till Hyrcentralen-MacRent
Varukorg

Du har inga varor i korgen
Långtidshyra Service Begagnat Om oss  
 Service & info 
textApple manualer
textApple Premium Service Provider
textApple Service Provider
textCoating problem
textDrift / Konsultservice
textGaranti / Kostnadsförslag
textiPod service i Stockholm / Garanti
textTeckna serviceavtal
textTelefonsupport






Inbyte av din dator



Adress:
Birger Jarlsgatan 108
SE-114 20 Stockholm

Tel. 08 - 673 01 00
Fax. 08 - 673 01 15

Dagliga leveranser b.l.a till:

Stockholm, Göteborg, Malmö.

 Vägbeskrivning/Avresa från:
 
 
 





Kontakta oss via email

Butiken har öppet:
Mån-Fred 09.00-18.00
Lör-Sön stängt

* Om inte annat anges samtliga priser exkl. moms
Reservation för eventuella fel.

* Webbsidan är cookiebaserad.

© Hyrcentralen-MacRent
Garanti / Kostnadsförslag

Behöver du reparera din Mac, iPad? Kontakta oss vi hjälper dig.

Apple garantiärenden
Har din dator gått sönder under garantitiden tar vi hand om det, oavsett vart datorn är köpt. Apple har beräknade köpedatum på alla datorer, är detta inom garantitiden behövs inget inköpskvitto. Apple har ett års garanti på sina datorer, tre år om du har köpt till AppleCare. (ett resp två år på iPod)
Här kan du kontrollera datorns garanti.

Vissa saker kan vi byta direkt över disk om vi har reservdelar i lager. Det är batterier och strömadaptrar.

Genomsnittlig servicetid är 5 arbetsdagar.

Kostnadsförslag
Om din dator inte har garanti gör vi ett kostnadsförslag åt dig. Vi tar reda på vad som behöver repareras och ger ett pris du får ta ställning till. 950 kr+moms godkänner du redan vid inlämning, och är den lägsta debiteringskostnaden. Dessa pengar används för reparationen om du tackar ja till kostnadsförslaget.

Genomsnittlig servicetid är 5,4 arbetsdagar.


Kostnadsförslag till försäkringsbolag
Vi arbetar fram underlaget som försäkringsbolaget behöver för att ersätta din skada.

Hur ett försäkringsärende går till varierar mellan olika försäkringsbolag, men det vanliga är att du lämnar in datorn till oss och tar med reparatörsrapporten du fått från ditt försäkringsbolag ifylld med dina personuppgifter. Kostnadsförslagsavgiften på 950 kr +moms betalas enklast vid inlämning och några dagar senare har du en ifylld reparatörsrapport att hämta eller att vi skickar den.

När försäkringsbolaget tagit ställning kan vi reparera om det är ekonomiskt, eller så kan vi hjälpa till att överföra information till en ny dator du köper av oss.

Tänk på att många försäkringsbolag vill att vi skrotar datorn efteråt, den är därför låst hos oss från att reparatörsrapporten är levererad.


Informationen på hårddisken
Vi har ingen anledning att radera din hårddisk, och får vi en anledning till det kontaktar vi dig först. Däremot kan samma sak hända hos oss som hemma hos dig; datorn kan bli stulen eller tappas i golvet. Ansvaret på att ha en backup ligger hos kunden.

Trasiga hårddiskar som byts ut på garanti returneras till Apple. Om du har viktig information på en hårddisk som gått sönder kan vi försöka köra dataräddning på den, kostnad brukar ligga mellan 2-3 arbetstimmar. (950 kr/h exkl moms). Vi brukar kunna rädda innehåll från över hälften av hårddiskarna som byts ut, men vi har inget laboratorium så det måste finnas lite liv i den för att vi ska lyckas.

Vill man lämna den till laboratorium rekommenderar vi
IBAS. IBAS är certifierat av Apple så man kan få disken utbytt på garanti även efter deras dataräddning.