Hur beställer jag?
Det enklaste sättet är att ni kollar igenom vårt produktutbud och lägger en beställning genom ert företagskonto.
Ni kan gå in på en produkt, som denna MacBook Pro 16-tum till exempel, och konfigurera den så som ni önskar. Genom alternativen så ser ni dels lagersaldo men även prisskillnaden mellan de olika alternativen.
Ni kan bygga upp en varukorg med olika produkter, så som en bärbar Mac, en iPhone, försäkring och andra tillbehör.
Ni ser en sammanställning av de produkter ni lagt i varukorgen och era tidigare beställningar finner ni under er orderhistorik.
Hej!
Berätta för oss vem du är så att vi kan ta dig vidare
Hur fungerar våra lager?
Varje produkt har två stycken lagersaldon. Ett webblager och butikslager.
Webblager
Det som finns i webblager levereras inom 1-2 arbetsdagar. Vårt webblager innehåller mer än 100.000 Apple-produkter och vi levererar rikstäckande.
Butikslager
Vår butik har ett lager, där du har möjlighet att handla direkt över disk. Om ni önskar har ni möjlighet att även hämta upp era beställningar här. Vi har möjlighet att buda och skicka försändelser rikstäckande härifrån också.
Kan beställas
När vi inte har en produkt i lager, så kan den beställas. Vi har flertalet bärbara Mac i lager, stationära Mac i lager, iPhone i lager, iPad i lager samt AirPods, Apple Watch och Apple-skärmar i lager.Kombinera gärna era köp med tillbehör och försäkring.

Vad vi erbjuder
Här kan du läsa mer om vad vi erbjuder till er som företagare. När du handlar hos oss så har du möjlighet att sätta upp ert webbkonto. Med ert webbkonto kan ni enkelt checka ut era varor, se er orderhistorik och även lägga till fler företag om ni önskar. När ni har satt upp ert konto har ni möjlighet att använda vår webbshop för era inköp.
Leasing
Vi erbjuder leasing för Mac, iPhone, iPad och Apple Watch. Ni har också möjlighet att lesasa era Apple-produkter med tillbehör, så som bildskärmar, kablar, adaptrar, skal, fodral och skärmskydd.
Inköp
För företaget som föredrar att köpa er utrustning, erbjuder vi samtliga produkter mot faktura, men även kortbetalning, Swish och kontant i butiken. Ni är välkomna att lägga era beställningar här på webbsidan eller i vår butik.
Begagnat
Apples produkter har ett högt andrahandsvärde. Vi har kunder som lägger till begagnad utrustning i sina leasingavtal, gör inköp av begagnad utrustning och säljer även sin utrangerade utrustning till oss. Ni kan enkelt se på vår inbytessida vad vi estimerar för priser.
Reparationer
Vi är en auktoriserad Apple service provider, vilket innebär att du tryggt lämnar in era trasiga Apple-produkter till oss. Vi har många mindre och större företag som avtalspartner och har hjälpt privatpersoner med serviceärenden i många år. Vi hjälper er laga Mac, laga iPhone, laga iPad samt AirPods och Apple Watch.
Serviceavtal för företaget
Ni som har era Apple-produkter, så som MacBook Pro, MacBook Air, iPhone, iPad på leasing hos oss, har ett serviceavtal inbakat i leasingavtalet. Med ett serviceavtal på plats så får ni samma servicevillkor på all utrustning. Även den som inte är under leasing.Vi har Sveriges nöjdaste servicekunder, med över 90% kundnöjdhet flera år i rad. Våra serviceavtals-kunder väljer oss för att vi är tydliga, snabba, lyhörda och ser till att ni får den hjälp ni behöver.
Vad innehåller serviceavtalet?
– Möjlighet att förboka ett ärende för snabbare felsökning och åtgärd.
– Service utförs av certifierade Apple-tekniker och endast originaldelar används.
– Vi erbjuder Same Day Repair på iPhone och vissa Mac-reparationer.
– Prioritet i vår servicekö.
– Avtalet innefattar alla berättigade Apple produkter som går att reparera.
– 90 dagars Apple-servicegaranti lämnas efter reparation.
– Reparationer utanför garanti kan faktureras efter godkänd kreditkontroll.
– Möjlighet att buda in enheter för service och leverans.
– Enheter som är under DEP kan repareras och bytas ut på ett korrekt sätt.
– Vi återvinner era utrangerade IT-produkter efter korrekta riktlinjer utan extra kostnad.
Behöver vi en försäkring?
Vi rekommenderar er att teckna en försäkring eller förlängd garanti för era Apple-enheter.
Mac
När ni leasar Mac så har ni möjlighet att lägga till A-Care MacRent-garanti. Skulle olyckan vara framme, så tar vi ut en självrisk på 1000 kr per skadetillfälle. Det betyder att om flera av era Mac:ar går sönder vid samma tillfälle, reparerar ni allihopa med en och samma självrisk. A-Care möjliggör även en uppgradering av er Mac efter ett år (på 24 mån leasing) och vartannat år (på 36 mån leasing).Vid köp av en Mac, så rekommenderar vi främst AppleCare+ eller om ni som företag föredrar AppleCare Protection Plan.
iPhone
Vi rekommenderar AppleCare+ för era iPhone. Varje enskild iPhone behöver ha ett AppleCare+ avtal tecknat. En skärmreparation under AppleCare+ kostar 249 kr och andra typer av skador kostar 849 kr att åtgärda. Fabrikationsfel täcks av garantin och åtgärdas utan kostnad för er.Mer information om AppleCare+ Apples hemsida.
iPad
Vi rekommenderar AppleCare+ för era iPad. Varje enskild iPad behöver ha ett AppleCare+ avtal tecknat. Vi byter ut era iPad under AppleCare+ vid oavsiktlig skada till en kostnad av 399 kr. Fabrikationsfel täcks av garantin och åtgärdas utan kostnad för er.Mer information om AppleCare+ Apples hemsida.