Våra servicevillkor

Dessa är de villkor du godkänner när du lämnar in en Apple-produkt för service hos oss.

Vår verkstad finns på Birger Jarlsgatan 108, 114 20 Stockholm. Vi tar emot alla reparationer på denna adress och finns behjälpliga i kassan.
Våra servicevillkor
• All information kan komma att raderas som en del av serviceprocessen.

• Kund ansvarar över att backup finns. MacRent ansvarar inte över någon information.

• Vid misslyckat dataräddningsförsök där ingen data kunnat räddas, debiteras endast halva arbetskostnaden.

• Fel som inte omfattas av garanti debiteras enligt ordinarie taxa. Vid nekat kostnadsförslag debiteras kund 1188 kr inklusive moms.

• Undergår enheten reparation hos Macrent, måste den förbli på plats genom hela serviceprocessen. Om enheten tas ut innan slutförandet av service betraktas kostnadsförslaget som ogiltigt, och en ny felsökning blir nödvändig vid en andra inlämning.

• Om din enhet har andra skador eller skador utanför garanti som försvårar reparation måste det felet åtgärdas först. I vissa fall kan vi behöva skicka ett kostnadsförslag.

• Endast hårdvara täcks av garanti, mjukvara och information som lagras på utrustningen omfattas ej av garanti.

• Beställning av utbytesenhet (iPhone, iPad, Apple Watch) är bindande från och med inlämning av den trasiga enheten och går inte att avbryta.

• MacRent ansvarar för inlämnad utrustning i max tre (3) månader. Efter tre (3) månader kan enheten gå till elektronikåtervinning. Vid fakturering utgår faktureringsavgift om 50 kr.

• Dina personuppgifter, så som namn, telefonnummer och e-post kan komma att användas av Apple vid eventuell granskning.

• Vid upphämtning av ärendet så behövs giltigt ID eller orderbekräftelse för verifikation.

• Garantibevis måste lämnas vid behov.