Leasing, köp och service.
Hur fungerar det?

Frågor? Ring våra företagssäljare:
010-330 3000
Ni kan också:
MAILA SÄLJAVDELNINGEN
Bild på person som pratar i en iPhone

Hur fungerar våra lager?

Varje produkt har två stycken lagersaldon. Ett webblager och butikslager.

Webblager

Det som finns i webblager levereras inom 1-2 arbetsdagar. Vårt webblager innehåller mer än 100.000 Apple-produkter och vi levererar rikstäckande.

Butikslager

Vår butik har ett lager, där du har möjlighet att handla direkt över disk. Om ni önskar har ni möjlighet att även hämta upp era beställningar här. Vi har möjlighet att buda och skicka försändelser rikstäckande härifrån också.
Bild som visar exempel på lagersaldon

Vad vi erbjuder

Här kan du läsa mer om vad vi erbjuder till er som företagare. När du handlar hos oss så har du möjlighet att sätta upp ert webbkonto. Med ert webbkonto kan ni enkelt checka ut era varor, se er orderhistorik och även lägga till fler företag om ni önskar. När ni har satt upp ert konto har ni möjlighet att använda vår webbshop för era inköp.

Leasing

Vi erbjuder leasing för Mac, iPhone, iPad och Apple Watch. Ni har också möjlighet att lesasa era Apple-produkter med tillbehör, så som bildskärmar, kablar, adaptrar, skal, fodral och skärmskydd.

Inköp

För företaget som föredrar att köpa er utrustning, erbjuder vi samtliga produkter mot faktura, men även kortbetalning, Swish och kontant i butiken. Ni är välkomna att lägga era beställningar här på webbsidan eller i vår butik.

Begagnat

Apples produkter har ett högt andrahandsvärde. Vi har kunder som lägger till begagnad utrustning i sina leasingavtal, gör inköp av begagnad utrustning och säljer även sin utrangerade utrustning till oss. Ni kan enkelt se på vår inbytessida vad vi estimerar för priser.

Reparationer

Vi är en auktoriserad Apple service provider, vilket innebär att du tryggt lämnar in era trasiga Apple-produkter till oss. Vi har många mindre och större företag som avtalspartner och har hjälpt privatpersoner med serviceärenden i många år. Vi hjälper er laga Mac, laga iPhone, laga iPad samt AirPods och Apple Watch.
Bild på olika Apple-produkter

Serviceavtal för företaget

Ni som har era Apple-produkter, så som MacBook Pro, MacBook Air, iPhone, iPad på leasing hos oss, har ett serviceavtal inbakat i leasingavtalet. Med ett serviceavtal på plats så får ni samma servicevillkor på all utrustning. Även den som inte är under leasing.

Vi har Sveriges nöjdaste servicekunder, med över 90% kundnöjdhet flera år i rad. Våra serviceavtals-kunder väljer oss för att vi är tydliga, snabba, lyhörda och ser till att ni får den hjälp ni behöver.

Vad innehåller serviceavtalet?

– Möjlighet att förboka ett ärende för snabbare felsökning och åtgärd.
– Service utförs av certifierade Apple-tekniker och endast originaldelar används.
– Vi erbjuder Same Day Repair på iPhone och vissa Mac-reparationer.
– Prioritet i vår servicekö.
– Avtalet innefattar alla berättigade Apple produkter som går att reparera.
– 90 dagars Apple-servicegaranti lämnas efter reparation.
– Reparationer utanför garanti kan faktureras efter godkänd kreditkontroll.
– Möjlighet att buda in enheter för service och leverans.
– Enheter som är under DEP kan repareras och bytas ut på ett korrekt sätt.
– Vi återvinner era utrangerade IT-produkter efter korrekta riktlinjer utan extra kostnad.

Behöver vi en försäkring?

Vi rekommenderar er att teckna en försäkring eller förlängd garanti för era Apple-enheter.

Mac

När ni leasar Mac så har ni möjlighet att lägga till A-Care MacRent-garanti. Skulle olyckan vara framme, så tar vi ut en självrisk på 1000 kr per skadetillfälle. Det betyder att om flera av era Mac:ar går sönder vid samma tillfälle, reparerar ni allihopa med en och samma självrisk. A-Care möjliggör även en uppgradering av er Mac efter ett år (på 24 mån leasing) och vartannat år (på 36 mån leasing).

Vid köp av en Mac, så rekommenderar vi främst AppleCare+ eller om ni som företag föredrar AppleCare Protection Plan.

iPhone

Vi rekommenderar AppleCare+ för era iPhone. Varje enskild iPhone behöver ha ett AppleCare+ avtal tecknat. En skärmreparation under AppleCare+ kostar 249 kr och andra typer av skador kostar 849 kr att åtgärda. Fabrikationsfel täcks av garantin och åtgärdas utan kostnad för er.

Mer information om AppleCare+ Apples hemsida.

iPad

Vi rekommenderar AppleCare+ för era iPad. Varje enskild iPad behöver ha ett AppleCare+ avtal tecknat. Vi byter ut era iPad under AppleCare+ vid oavsiktlig skada till en kostnad av 399 kr. Fabrikationsfel täcks av garantin och åtgärdas utan kostnad för er.

Mer information om AppleCare+ Apples hemsida.

Tillval