Automatisk driftsättning

blog_icon

Skrivet av MacRent

Integrering och inställning

Med Apple Business Manager kan du enkelt driftsätta dina Apple-enheter. MacRent rekommenderar en webbaserad portal (Mobile Device Management-lösning) som har stöd för Mac, iPhone, iPad och Apple TV. Ert val av MDM-lösning ska enkelt kunna hantera Apples produkter, men även ge användare åtkomst till Apple-tjänster, ha stöd för enhetsregistrering och distribution av appar, böcker och egenutvecklade (anpassade) appar.

En MDM-lösning registrerar Apple-enheter i ett företag eller organisation på ett säkert sätt, konfigurerar och uppdaterar enhetsinställningar trådlöst, övervakar att policyer efterlevs, driftsätter appar och böcker och fjärrlåser eller fjärraderar hanterade enheter.

Det finns flera olika MDM-lösningar. Olika lösningar har olika hanteringskonsoler, funktioner och kostnader. MacRent rekommenderar en MDM-lösning som har stöd för s.k. zero-touch deployment, så att ert företag och organisation kan konfigurera era enheter utan att röra dem.

Mac-datorer kan ansluta till katalogservrar för användarinformation och andra administrativa data. De kan ansluta till en Active Directory-, LDAPv3 directory- eller Open Directory-server med hjälp av insticksfiler.

Device Enrollment Program - helt automatiskt.

När du är företagskund hos oss, så enhetsregistrerar vi samtliga berättigade artiklar. Det enda vi behöver är ditt Device Enrollment Program indentifikationsnummer. Du anger detta i Mina sidor.

Service- och enhetshanteringssäkerhet

MacRent är en auktoriserad Apple service provider. Samtliga era enheter bibehåller sin garantistatus vid eventuell reparation och DEP inskrivna enheter hanteras korrekt. Du får enhetssäkerheten i iOS, iPadOS, macOS och tvOS bevarad då vi som servicepartner enbart låter Apple-certifierad personal hantera era enheter. Resurser som lösenordsskydd, konfigurationsprofiler, fjärradering och MDM-lösningar från tredje part integreras korrekt i våra serviceärenden, även om reparationsåtgärden kräver att hela enheten eller delar byts ut.

Serviceavtal hos MacRent

Med ett serviceavtal på plats så behöver ni inte vara oroliga för att era primära eller swap-enheter inte blir åtgärdade i tid. MacRent har Apples högsta klassificering vad det gäller kundnöjdhet och vi åstadkommer detta med blixtsnabba reparationstider - oavsett om ni har 10 eller flera tusen Apple-enheter. Med vår serviceportal kan ni enkelt skapa era egna serviceärenden och buda in era enheter, antingen styckvis eller på lastpall. Är det extra bråttom så kan ni alltid förboka era serviceärenden*.

*Gäller specifika Apple-produkter.

Tillgänglighet och snabba leveranser.

Genom ett samarbetsavtal för inköp och service så prioriterar vi ditt företag eller organisation i hela kedjan. Med Sveriges största Apple-lager levererar vi rikstäckande, så att du har en Apple-partner för hela landet. Nya enheter skrivs in automatiskt till ert Device Enrollment Program identifikationsnummer, så att ni har möjlighet att applicera era konfigurationsprofiler redan innan ni fått enheten. Hos oss så anser vi att en leverans är utförd först när ni har enheten synlig och konfigurerbar i er MDM-lösning.

Kontakta oss så hjälper vi dig!