Laga din MacBook hos MacRent

Lämna in din Mac på drop-in hos oss på:
Birger Jarlsgatan 108
114 20 Stockholm

PRISLISTA MAILA BUTIKEN

Reparera din Macbook med eller utan garanti

Vi gör en fullständig diagnos, (re)kalibrering och felsökning för att fastställa att inga dolda fel missas på Mac:en, oavsett hur uppenbar den rapporterade skadan är. Därefter återkommer vi med ett kostnadsförslag för att reparera Mac:en om den är utanför garanti eller genomför en garantireparation utan kostnad direkt med snabbaste ledtid.

Varför en Apple Service Provider?

Vi erbjuder Apple-certifierad reparationsservice för Apple-produkter inom och utanför garantin. Teknikerna hos oss får Apple-utbildning och de använder enbart äkta delar, verktyg, diagnostik och resurser från Apple. Reparationerna stöds av Apple.

Vi tar en felsökningsavgift på 950 kr ex. moms för Mac service utanför garanti. Ett godkänt kostnadsförslag gör att vi sätter igång omgående.

För övriga frågor (som t.ex. supportfrågor gällande mjukvara, nätverksproblem och liknande), kontakta AppleCare på 020‑120 99 71. Öppettiderna för AppleCare är måndag till fredag kl. 09.00-19.00.


Laga skärm på din MacBook Pro eller MacBook Air

Vi erbjuder möjligheten att laga skärm på MacBook Pro eller MacBook Air. Reparationen tar 3-5 arbetsdagar. Vi är stolta att som enda auktoriserad Apple verkstad i hela landet, kunna erbjuda express skärmreparation under dagen. Fråga i kassan när du kommer in efter expresservice, alternativt ring eller maila oss så berättar vi mer!

Macsupport hos MacRent

Vi tar en felsökningsavgift på 950 kr ex. moms för Mac service utanför garanti. Ett godkänt kostnadsförslag gör att vi sätter igång omgående. En Mac under A-Care, AppleCare eller AppleCare+ repareras direkt utan kostnad vid tillverkningsfel.

Vi tar emot enheter för drop-in fram till kl. 17:30 (gäller kunder utan serviceavtal).

Följande kunder har alltid prioriterad service hos oss: kunder med Mac på långtidshyra, serviceavtal eller akuttid.

Vi har ett pris för akuttid: 1200 kr ex. moms.
Ditt ärende prioriteras högst upp i vår servicekö. Prioriterade ärenden hanteras i den ordning de kom in.

Vad behöver jag göra och veta innan jag lämnar in min Mac på reparation?

Ta med giltig ID-handling, som ett körkort, pass eller annan ID-handling vid in- och utlämning.

Ta alltid backup! Du är ansvarig att se till att du har en säkerhetskopia av din Mac. Vi behöver inga lösenord för att genomföra de flesta reparationer. Har du problem med mjukvaran inuti enheten och vill att vi felsöker denna, ta tillfälligt bort lösenordet på det berörda användarkontot inför ditt besök så att vi kan komma åt mjukvaran under reparationens gång. När du hämtat enheten, ställ in ditt lösenord igen. Vi kontaktar dig om det visar sig att vi behöver tillgång till mjukvaran.

Lämna inte in väskor, kablar, kringutrustning eller något annat som tillhör din Mac om detta inte är en del av problemet du har med enheten. Vi tar alltid bort skal, skärmskydd och liknande vid felsökning. Om du har dekaler eller klistermärken på din Mac, så försvinner dessa om de sitter på en del av enheten som byts ut.

Hitta min Mac måste vara bortkopplat på enheten:

1. Starta upp enheten och logga in på användaren. Gå till Systeminställningar genom att klicka på Apple-loggan i ”klockmenyn”. Du kan också söka upp Systeminställningar genom att trycka CMD + Space samtidigt.
2. Inne i Systeminställningar, tryck på Apple-ID knappen.
3. Kryssa ur Hitta min Mac i listan med rubrik ”Program på datorn som använder iCloud:”
4. Ange lösenordet till ditt Apple-ID i dialogrutan och klicka på Fortsätt.
5. Du kan kontrollera att Hitta min Mac är avstängt genom att kontakta oss på 010-330 3000 eller fråga oss i kassan. Vi kan då göra en slagning på enhetens serienummer och verifiera att detta är borttaget.

Alternativt sätt om enheten inte startar:

1. Stäng av den berörda Mac-enheten.
2. Logga in på ditt till enheten kopplade Apple ID här: www.icloud.com/find på en annan enhet eller i vår butik.
3. Sedan klickar du på Hitta min iPhone > Alla enheter och klicka på den berörda Mac-enheten i listan. Välj Ta bort från kontot.
4. Du kan kontrollera att Hitta min Mac är avstängt genom att kontakta oss på 010-330 3000 eller fråga oss i kassan. Vi kan då göra en slagning på enhetens serienummer och verifiera att detta är borttaget.

Välkommen till MacRent!
JAG HAR A-CARE

JAG HAR A-CARE

Kontakta oss så hjälper vi dig.

RING OSS

JAG HAR SERVICEAVTAL

JAG HAR SERVICEAVTAL

Kontakta oss och förboka ditt ärende.

RING OSS

APPLECARE/APPLECARE+

APPLECARE/APPLECARE+

Kom förbi butiken och lämna in din Mac, vardagar kl. 08-18.
Vi tar emot enheter för drop-in fram till kl. 17:30 (gäller kunder utan serviceavtal).

HITTA TILL OSS

DIGITAL INN KUND

DIGITAL INN KUND

Vi hjälper er som använt er av Digital Inn tidigare.
Vi tar emot enheter för drop-in fram till kl. 17:30 (gäller kunder utan serviceavtal).

LÄS MER

INGEN GARANTI

INGEN GARANTI

Kom förbi butiken och lämna in din Mac, vardagar kl. 08-18.
Vi tar emot enheter för drop-in fram till kl. 17:30 (gäller kunder utan serviceavtal).

HITTA TILL OSS

ÖVRIGA ÅTGÄRDER UTANFÖR GARANTI

Överföring av information, dataräddning och säkerhetskopia
Vi hjälper till med överföring av data, dataräddning och säkerhetskopiering till en fast kostnad. Om du önskar överföring av din information från en äldre Mac, så måste enheten köra macOS X 10.8 eller senare. Vi hjälper dig även med att försöka återskapa filer som gått förlorade. Om vi inte lyckas återskapa någonting från Mac:en så debiterar vi en arbetstimme (950 kr ex. moms).

Fast pris för dataräddning eller överföring: 1900 kr ex. moms.
Priset gäller även om vi inte lyckas datarädda hela innehållet.

Batteribyte MacBook Air
Vi har ett fast pris på batteriutbyte på alla MacBook Air-modeller mellan 2012-2017. Priset gäller endast ifall datorn inte har några övriga fel som behöver åtgärdas.

Fast pris på batteribyte MacBook Air: 1800 kr ex. moms (inkl. teknikertid).

KONTAKTA OSS