Våra leasing- och avtalskunder har tillgång till snabbare service genom prioriterad hantering, tillgång till vårt reservdelslager, serviceportal och budvägar. Kontakta oss så berättar vi mer.
Vi har öppet vardagar kl. 08-18. Drop-in för reparation och service kan ske fram till kl. 17:30.
Ni kan också boka en tid hos AppleCare på telefonnummer 020-120 99 71 måndag–fredag 09.00–19.00 om ni föredrar att göra detta. AppleCare kan också hjälpa till med garantifrågor och mjukvarufrågor.
För ett genomföra er service så måste Find My Device/Hitta min Enhet-funktionen på er enhet stängas av. Följ dessa steg:
1. Logga in på iCloud.com
Notera att enheten måste vara Offline, alltså avstängd för att alternativet "Ta bort" ska dyka upp.
Ifall ni inte kommer åt er iCloud så kan ni höra av er till AppleCare för ytterligare hjälp, telefonnummer 020 100 529.
Du hittar mer information hos Apple.
Stäng av Hitta/Find My innan service
2. Navigera till enheten som du har lämnat in på service.
3. Välj sedan "Ta bort 'Hitta Min iPhone från enheten'" (Välj inte radera enhet)
Varför en auktoriserad Apple verkstad?
Äkta Apple-delar är korrekt konstruerade och noggrant testade för att uppfylla Apples standarder. De är en viktig del av en säker och pålitlig reparation.
När delarna är kontrollerade av oss, så monteras dessa enbart av Apple-certifierade tekniker.
Apple service med MacRent
För att korta ner eventuell inlämningstid när du lämnar in din enhet för service ser vi gärna att du gör detta innan du kommer förbi med din Apple-produkt.
Välkommen på drop-in hos oss på Birger Jarlsgatan 108, 114 20 Stockholm. Detta gäller även för dig som bokat din tid via AppleCare, har serviceavtal och vill lämna in själv eller leasar din utrustning hos oss.
Priser för Apple reparation
Apple service i Stockholm, Malmö, Uppsala och Göteborg
Vi erbjuder rikstäckande service genom våra serviceavtal, där ni som företag har möjlighet att skicka in era enheter för reparation. Oavsett om ni befinner er i Stockholm, Malmö, Uppsala, Göteborg, Linköping, Växjö, Helsingborg, Sundsvall, Visby eller Norrtälje, är ni välkomna att skicka in era enheter.
Behöver dina
Apple-produkter omvårdnad?
Vi hjälper dig med Apples garanti- samt försäkringsärenden.
Här finner du mer information om hur du går till väga för att reparera dina Apple-produkter hos MacRent. För att korta ner eventuell inlämningstid när du lämnar in din enhet för service ser vi gärna att du följer dessa steg.
Dina personuppgifter
vid service
Ditt namn, adress, telefonnummer och e-postadress är nödvändig information som vi behöver från dig för att kunna genomföra en service.Vi använder oss av system från tredje part för att reparera din enhet. Vi behöver delge dina personuppgifter (namn, adress, telefonnummer och e-postadress) till tredje part för att hantera ditt ärende. Tredje part inkluderar vårt servicesystem och Apple. Apple kan komma att använda dina uppgifter för att skicka ut en enkät gällande din kundupplevelse hos oss vid avslutad reparation.
Din signatur ger oss samtycke till att dela din information till tredje part och rätten att använda din information för att genomföra en service hos oss.
Du kan även laga dessa enheter hos oss
• Laga Mac
• Laga iPhone
• Laga iPad
• Laga AirPods
• Laga Apple Watch