MacRent är en auktoriserad Apple-partner.

Verifiera MacRent som auktoriserad service provider:
VERIFIERA
Bild på en Mac under reparation
Vad innebär det här och varför är det viktigt att reparera auktoriserat?

Inuti MacRents Apple-verkstad för service arbetar endast certifierade tekniker med Apple originaldelar, licensierade verktyg och programvaror. Vid reparation bibehålls enhetens garantistatus och ni kan vara trygga i att era Apple produkter fungerar efter specifikation. Vår verkstad är ESD-säkrad och vi har säkerhetsrutiner på plats för att skydda vår personal och all utrustning. Våra rutiner skyddar även våra reservdelar, våra verktyg och tillbehör, samt våra kunders utrustning och information. Vår servicechef ser till att våra diagnostiska verktyg och andra mjukvaror är fullständigt uppdaterade.

En grundpelare i vårt servicearbete är att vi enbart använder autentiska Apple-delar. Dessa delar är beställda direkt från Apple och har genomgått två faser av kvalitetskontroll, där Apple genomför den första innan delen skickas till oss och vi på MacRent gör den andra när vi packar upp delen. Det betyder att vi kontrollerar att delen är intakt innan vi använder den.

Vad betyder autentiska originaldelar från Apple?

När vi genomför reparationer så beställer vi samtliga delar från Apple. Äkta Apple-delar är korrekt konstruerade och noggrant testade för att uppfylla Apples standarder. De är en viktig del av en säker och pålitlig reparation.

Varför är det viktigt att Apple-certifierade tekniker utför service?

Om du behöver reparera dina Apple-produkter är det viktigt att enbart certifierade tekniker använder äkta Apple-delar för alla reparationer.

Apple tror att den säkraste och mest tillförlitliga reparationen hanteras av en utbildad tekniker som använder originaldelar som är korrekt konstruerade och noggrant testade.

Våra tekniker får Apple-utbildning och använder endast autentiska delar, verktyg, diagnostik och resurser för samtliga reparationer.

MacRent erbjuder reparationer på enheter som är inom garanti, så som AppleCare, AppleCare+, AppleCare for Enterprise samt A-Care MacRentgaranti. Apple garanterar kvalitén på all auktoriserad service, inklusive originaldelar, med en 90 dagars reparationsgaranti, resten av den ursprungliga produktgarantin eller AppleCare-planen, eller så länge som krävs enligt lagstadgad konsumentlag, beroende på vilken som är längre.

Eftersom alla Apple-certifierade reparationer stöds av Apple kan du vara säker på att du får tillbaka din produkt och att den fungerar som den ska.