Laga MacBook med prioritet

Trygg, snabb och kvalitativ service för era Apple-produkter.

Bli avtalskund Maila oss

Reparera era Macbook med eller utan garanti

MacRent är fokuserade på Macsupport och vi ger er den bästa serviceupplevelsen för ert företag eller organisation.

Vad gör vi under servicen?

Vi gör en fullständig diagnos, (re)kalibrering och felsökning för att fastställa att inga dolda fel missas på Mac:en, oavsett hur uppenbar den rapporterade skadan är. Därefter återkommer vi med ett kostnadsförslag, eller om ni önskar så reparerar vi den direkt.

Vi genomför en garantireparation utan kostnad direkt med snabbaste ledtid.

Varför en auktoriserad Apple Service Provider?

Vi erbjuder ert företag eller organisation Apple-certifierad reparationsservice för Apple-produkter inom och utanför garantin. Teknikerna hos oss får Apple-utbildning. Vi använder enbart äkta delar, verktyg, diagnostik och resurser från Apple. Reparationerna stöds av Apple och vi hanterar en stor mängd reparationer per månad.

Vi tar en felsökningsavgift på 950 kr ex. moms för Mac service utanför garanti. Ett godkänt kostnadsförslag gör att vi sätter igång omgående, alternativt om ni önskar att vi reparerar direkt utan kostnadsförslag. Som avtalskund har ni möjlighet att få denna kostnad mot faktura.

Mobile Device Management och Device Enrollment program support

Om ni har problem med att ta bort en profil, specifika frågor kring hanteringen av era DEP-inskrivna enheter, eller söker support för ert Mobile Device Management-system, så har vi tillgång till konsulter genom våra samarbetspartners. Våra partners har kompetens och certifiering i JAMF, Cisco Meraki, Microsoft Intune och MobileIron med mera. Vi tillhandahåller inte direktsupport för detta men hjälper gärna till med en första kontakt till våra samarbetspartners för dessa frågor.

Mjukvaruservice och övriga supportärenden

För övriga frågor (som t.ex. supportfrågor gällande mjukvara, nätverksproblem och liknande), kontakta AppleCare på 020‑120 99 71. Öppettiderna för AppleCare är måndag till fredag kl. 09.00-19.00.

Vi rekommenderar er att ta kontakt med er interna IT eller support gällande mjuk- och nätverksspecifika frågor, beroende på hur er policy ser ut på företaget eller organisationen.

Servicetid för Mac

Vi tillhandahåller en fullständig reparation inom 3-5 arbetsdagar för Mac, oavsett volym av enheter som kommer in till oss.

Laga skärm på din MacBook Pro eller MacBook Air

Vi är stolta att, som enda auktoriserad Apple verkstad i hela landet, kunna erbjuda en skärmreparation medan ni väntar. Vi har möjlighet att erbjuda detta för din bärbara M1 Mac med fysisk skärmskada. Reparationen tar under en timme för oss att genomföra.

För dig med en äldre modell, så som MacBook Pro eller MacBook Air med intel processor erbjuder vi en servicetid på 3-5 arbetsdagar.

Vad behöver vi göra innan Mac service?

För ett genomföra er service så måste Find My Device/Hitta min Enhet-funktionen på er enhet stängas av. Följ dessa steg:

1. Logga in på iCloud.com
2. Navigera till enheten som du har lämnat in på service.
3. Välj sedan "Ta bort 'Hitta Min iPhone från enheten'" (Välj inte radera enhet)

Notera att enheten måste vara Offline, alltså avstängd för att alternativet "Ta bort" ska dyka upp.

Ifall ni inte kommer åt er iCloud så kan ni höra av er till AppleCare för ytterligare hjälp, telefonnummer 020 100 529.

Du hittar mer information hos Apple.

För er med Mobile Device Management/Device Enrollment inskrivna enheter

1. Tag en backup på enheten till en extern disk med Time Machine.
2. Tag kontakt med er IT ansvarige, eller interna support, för att se hur Apple ID är konfigurerat på den berörda enheten. Ta därefter bort Hitta på enheten.
3. Kontakta oss för vidare information om vilka möjligheter ni har för service hos oss.
4. Vi kontaktar er när er Mac är klar för avhämtning.