Apple iPad service hos MacRent

Lämna in din iPad på drop-in hos oss på:
Birger Jarlsgatan 108
114 20 Stockholm

PRISLISTA MAILA BUTIKEN
Vi erbjuder Apple-auktoriserad iPad service. I de fall vi inte kan reparera din iPad på plats, så behöver vi byta ut den. Beställning av en iPad utbytesenhet är bindande från och med inlämning av den trasiga enheten och går inte att avbryta.

Förbered din iPad för service

Om du lämnar in din iPad på service så måste Hitta min iPad vara bortkopplat på enheten. Det enklaste sättet att göra detta på är att följa stegen i A. Följ stegen i B om enhetens skärm inte går att använda eller om enheten inte startar.

A. På den iPad du ska lämna in, gör följande: Gå till Inställningar > [ditt namn] > Hitta och inaktivera Hitta min iPhone. Ange lösenordet till ditt Apple-ID och tryck sedan på Stäng av.

B. Om din enhet är skadad på så vis att skärmen inte kan användas, stäng av den iPad som du ska lämna in. Du kan stänga av enheten genom ett knappkommando som du finner här.

Logga in med det Apple ID som är kopplat till den berörda enheten. När du är inloggad på www.icloud.com/find klickar du på Alla enheter och sedan klickar du på Ta bort från kontot på den berörda enheten. Nu ska Hitta min iPad vara avstängt. Om enheten är påslagen och ”online”, så kommer det inte att gå att slå av Hitta min iPad via iCloud.

Du kan kontrollera att Hitta min iPad är avstängt genom att kontakta oss på 010-330 3000 eller fråga oss i kassan. Vi kan då göra en slagning på enhetens serienummer och verifiera att detta är borttaget.

1. GÖR EN SÄKERHETSKOPIA!

Vid en iPad service kommer innehållet att raderas.

Såhär gör du en säkerhetskopia

2. STÄNG AV HITTA MIN IPAD

Hitta min måste vara avstängt på enheten. En guide för att göra detta finns här på webbsidan.

VAD ÄR HITTA MIN?

3. VI BEHÖVER BARA DIN IPAD

Skärmskydd, skal och liknande tas bort vid inlämning.

Läs mer hos Apple

KONTAKTA OSS OM DU BEHÖVER HJÄLP

Vi finns tillgängliga på telefon: 010-330 3000

MAILA OSS