Är du vår nästa butikssäljare?

MacRent är nu inne i en spännande utvecklingsfas och söker en säljare i butik som vill vara med på vår resa! Som auktoriserad Apple Premium-servicepartner ger MacRent dig chansen att utvecklas inom vår serviceorganisation för att ge den bästa tänkbara servicen till våra kunder.

MacRent är ett väletablerat och driftigt bolag som har funnits sedan 1996. Vi har över 20 års erfarenhet av försäljning, support, reparationer och leasing av Apple-produkter. Vi är en auktoriserad Premium Service Partner och har tillgång till Sveriges största lager av Apple-produkter. Med det sagt kan vi stoltsera med att säga att vi är äldst i branschen vad gäller att paketera IT-drift på ett attraktivt sätt. Vårt mål är att erbjuda Sveriges bästa serviceupplevelse med fokus på kvalitativa reparationer, snabb turn-around-time och proffsigt bemötande.

Hos oss får du möjligheten till en bred roll med varierande arbetsuppgifter på en av Stockholms ledande Appleåterförsäljare. Din roll på företaget kommer vara att säkerställa så våra kunder får ett förstklassigt bemötande. Vi söker en säljare som vill arbeta i ett väletablerat och driftigt bolag. Ser du alltid affärsmöjligheter runt nästa hörn? -Då är du välkommen att fortsätta din personliga utveckling hos oss redan idag

Om tjänsten

Vi söker en säljare till vårt expanderande kontor i centrala Stockholm. Här blir du en del av ett familjärt team på ca 10 personer och får axla en roll med bred variation av arbetsuppgifter så som orderhantering, informera kunder, sälj, agera support och bistå kunder i butik. Kontoret ligger i direkt anslutning till butiken och du kommer arbeta över båda ytor.

Vi söker dig som:

- Har tidigare erfarenhet av kundbemötande i till exempel butik, affär eller restaurang.

- Är service-minded och professionell i din kontakt gentemot kund.

- Har ett intresse för Apple-produkter, datorer etc.

- Har en avslutad gymnasial utbildning.

- Talar och skriver svenska och engelska obehindrat.

Dina arbetsuppgifter

Som säljare hos oss kommer du arbeta i både kontors- och butiksmiljö. Du arbetar nära kollegor i samma roll, tekniker och en Office Manager, och du har en bred repertoar av varierande arbetsuppgifter.

- Ta emot order via webb.

- Bistå kunder i butiken.

- Svara i telefon och hjälpa kunder i supportärenden.

- Arbeta med försäljning.

- Handlägga försäkringsärenden, avtal och registrering av nya kunder.

- Bibehålla relation med befintliga kunder samt arbeta för att hitta nya.

Tjänsten passar dig som vill komma in i en roll där du får jobba brett och arbeta med alltifrån kundbemötande till mer administrativa åtaganden. Du får dessutom själv möjligheten att längre fram styra vilken del av arbetet du vill fördjupa dig inom. På MacRent ser vi till din individuella utveckling och kan erbjuda utbildningar produktutbudet, sälj med mera.

Som person är du ansvarstagande och självgående; du ser till att dina uppgifter blir gjorda och tar stort ansvar för att du håller hög kvalitet i det du gör. Vidare uppvisar du en god samarbetsförmåga i arbetet med

kollegor och har ett finger för relationsskapande gentemot kunder och besökare i butiken. Sist men inte minst är du affärsmässig och lyhörd för möjligheter till sälj och partnerskap med intresserade kunder. Vi lägger allra störst vikt vid de personliga egenskaperna!

Kontakt och information:

- Start: Omgående

- Omfattning: Heltid

- Lön: Fast lön enligt överenskommelse

- Placering: Centrala Stockholm

- Söktjänsten genom att maila oss på: jobb@macrent.se

- Vid ytterligare frågor går det bra att kontakta lisa@macrent.se

Intervjuer sker löpande. Anställningen börjar med en provanställning. Fast lön enligt överenskommelse.

Inför anställningen kan utdrag ur belastningsregistret komma att begäras ut.

MacRent är en rökfri arbetsplats.