Få Apple service av MacRent

En auktoriserad Apple verkstad i Stockholm
Prislista Verifiera MacRent
Bild på person som jobbar
Laga dina Apple produkter hos oss! Vi använder enbart autentiska delar levererade direkt från Apple och alla tekniker är certifierade av Apple. Vi erbjuder serviceavtal med prioritet för er med många Apple-produkter.

Våra leasing- och avtalskunder har tillgång till snabbare service genom prioriterad hantering, tillgång till vårt reservdelslager, serviceportal och budvägar. Kontakta oss så berättar vi mer.

Vi har öppet vardagar kl. 08-18. Drop-in för reparation och service kan ske fram till kl. 17:30.

Ni kan också boka en tid hos AppleCare på telefonnummer 020-120 99 71 måndag–fredag 09.00–19.00 om ni föredrar att göra detta. AppleCare kan också hjälpa till med garantifrågor och mjukvarufrågor.

Stäng av Hitta/Find My innan service

För ett genomföra er service så måste Find My Device/Hitta min Enhet-funktionen på er enhet stängas av. Följ dessa steg:

1. Logga in på iCloud.com
2. Navigera till enheten som du har lämnat in på service.
3. Välj sedan "Ta bort 'Hitta Min iPhone från enheten'" (Välj inte radera enhet)

Notera att enheten måste vara Offline, alltså avstängd för att alternativet "Ta bort" ska dyka upp.

Ifall ni inte kommer åt er iCloud så kan ni höra av er till AppleCare för ytterligare hjälp, telefonnummer 020 100 529.

Du hittar mer information hos Apple.

Varför en auktoriserad Apple verkstad?

En grundpelare i vårt servicearbete är att vi enbart använder autentiska Apple-delar. Dessa delar är beställda direkt från Apple och har genomgått två faser av kvalitetskontroll, där Apple genomför den första innan delen skickas till oss och vi på MacRent kontrollerar att delen är intakt innan vi använder den.

Äkta Apple-delar är korrekt konstruerade och noggrant testade för att uppfylla Apples standarder. De är en viktig del av en säker och pålitlig reparation.

När delarna är kontrollerade av oss, så monteras dessa enbart av Apple-certifierade tekniker.

Apple service med MacRent

Innan du lämnar in din Apple produkt för reparation, så som för trasig skärm, vattenskada, startar inte, batteriproblem eller tangentbordsproblem, är det viktigt att du tar en säkerhetskopia på innehållet. Du behöver också stänga av Hitta.

För att korta ner eventuell inlämningstid när du lämnar in din enhet för service ser vi gärna att du gör detta innan du kommer förbi med din Apple-produkt.

Välkommen på drop-in hos oss på Birger Jarlsgatan 108, 114 20 Stockholm. Detta gäller även för dig som bokat din tid via AppleCare, har serviceavtal och vill lämna in själv eller leasar din utrustning hos oss.

Priser för Apple reparation

Här hittar du vår fullständiga prislista. Vi lagar Mac utanför garanti mot kostnadsförslag.

Apple service i Stockholm, Malmö, Uppsala och Göteborg

Vår rikstäckande Apple service verkstad ligger i Stockholm. Hos oss kan du laga dina Apple-produkter, så som MacBook, MacBook Pro, MacBook Air, iPhone, AirPods, iPad och Apple Watch. Lämna in era produkter på Birger Jarlsgatan 108, 114 20 Stockholm så hjälper vi dig.

Vi erbjuder rikstäckande service genom våra serviceavtal, där ni som företag har möjlighet att skicka in era enheter för reparation. Oavsett om ni befinner er i Stockholm, Malmö, Uppsala, Göteborg, Linköping, Växjö, Helsingborg, Sundsvall, Visby eller Norrtälje, är ni välkomna att skicka in era enheter.

Behöver dina
Apple-produkter omvårdnad?

Våra tekniker är certifierade av Apple och använder enbart originaldelar, så du kan lita på oss när olyckan är framme. Det innebär att era produkter bibehåller full garantistatus. MacRents verkstad är certifierad av Apple och är en av de snabbaste i Sverige. Vi möter Apples hårdaste krav på kundupplevelse och åtgärd. Vi har personlig och kontinuerlig kontakt med dig under reparationens gång och arbetar professionellt och korrekt.
Vi hjälper dig med Apples garanti- samt försäkringsärenden.

Här finner du mer information om hur du går till väga för att reparera dina Apple-produkter hos MacRent. För att korta ner eventuell inlämningstid när du lämnar in din enhet för service ser vi gärna att du följer dessa steg.

Laga iPhone

Vi erbjuder Same Day Repair på iPhone.

Laga en iPhone

Laga Mac

Vi har ca. 3-5 arbetsdagars servicetid för Mac.

Laga en Mac

Laga AirPods

Vi genomför direktutbyte på AirPods, etui och övriga delar.

Direktutbyte av AirPods

Laga iPad

Vi byter ut din iPad när olyckan är framme.

Utbytesenhet för iPad

Laga Apple Watch

Vi byter ut din Apple Watch när olyckan är framme.

Utbytesenhet för Apple Watch

Dina personuppgifter
vid service

Ditt namn, adress, telefonnummer och e-postadress är nödvändig information som vi behöver från dig för att kunna genomföra en service.

Vi använder oss av system från tredje part för att reparera din enhet. Vi behöver delge dina personuppgifter (namn, adress, telefonnummer och e-postadress) till tredje part för att hantera ditt ärende. Tredje part inkluderar vårt servicesystem och Apple. Apple kan komma att använda dina uppgifter för att skicka ut en enkät gällande din kundupplevelse hos oss vid avslutad reparation.

Din signatur ger oss samtycke till att dela din information till tredje part och rätten att använda din information för att genomföra en service hos oss.

Servicevillkor

Du kan även laga dessa enheter hos oss

Vi erbjuder service för samtliga berättigade Apple-produkter, så som MacBook Pro, MacBook Air, Mac Studio, iMac, Mac Pro och Mac mini. Om du har en sprucken iPhone-skärm, problem med dina AirPods eller en vattenskadad iPad, ser vi till att hjälpa dig. På länkarna nedan kan du läsa mer om den Apple service vi erbjuder.

Laga Mac
Laga iPhone
Laga iPad
Laga AirPods
Laga Apple Watch